قیمت لمینت دندان ۱۴۰1 چقدر است

طریقه مسواک زدن درست ایا بعد از مسواک زدن باید دهان را شست آموزش مسواک زدن به کودک

قیمت لمینت دندان ۱۴۰1 چقدر است

طریقه مسواک زدن درست ایا بعد از مسواک زدن باید دهان را شست آموزش مسواک زدن به کودک

هر روز دندان خود را مسواک بزنید و بگذارید 2 دقیقه شود تا فلوراید جذب دندان شود

هر روز دندان خود را مسواک بزنید و بگذارید 2 دقیقه شود تا فلوراید جذب دندان شود خانوم ها و قایان محترم مسواک زدن هر روز تنها راهی برای تمیز نگه داشتن دهان نیست. این نیز راهی برای حفظ سلامت بدن شما است.دندانپزشکی  ایرانی و خارجی توصیه می کند مسواک را دوبار در روز و هر بار 2 دقیقه مسواک بزنید.هنگامی که به درستی مسواک می زنید ، تجمع پلاک و باکتری هایی که در غیر این صورت می توانند بین دندان ها و زبان شما جمع شوند را از بین می برید. این می تواند از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و همچنین سیستم ایمنی قوی تر و شیوه زندگی سالم تری را ارتقا دهد.




آنچه برای مسواک زدن نیاز دارید چیست



آنچه برای مسواک زدن نیاز دارید چیست :

اولین قدم برای مسواک زدن صحیح این است که مطمئن شوید با ابزارهای مناسب آماده شده اید. شما نیاز دارید:

یک مسواک

خمیردندان حاوی فلوراید

نخ دندان

دهانشویه (اختیاری)

مسواک شما باید هر 3 تا 4 ماه یکبار تعویض شود. اگر مسواک شما بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته باشد ، موها ممکن است ساییده شوند و مسواک زدن تا حدودی کارایی خود را از دست می دهد.یک خمیردندان حاوی فلوراید که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا تأیید شده است ، برای اکثر بزرگسالان بهترین انتخاب است.فلوراید دندان های شما را در برابر پوسیدگی تقویت می کند.


بیشتر بخون و بدون »  چرا نباید لمینت متحرک دندان را 24 ساعته استفاده کرد +عوارض لمینت متحرک دندان



 برخی از کودکان بسیار کوچک نباید از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنند. با این حال ، هنوز توصیه می کند که:کودکان زیر 3 سال که اولین دندانهایشان به دنیا آمده است می توانند از خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک دانه برنج استفاده کنند.کودکان 3 تا 6 سال می توانند از مقدار خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه نخود استفاده کننداگر نگران بلعیدن خمیردندان هستید ، خمیردندان های مخصوص بدون فلوراید برای بچه های کوچکتر نیز وجود دارد.



نحوه صحیح مسواک زدن چگونه است




نحوه صحیح مسواک زدن چگونه است :

نحوه مسواک زدن دندان ها ، دندان ها ، مسواک زدن

مسواک زدن دندان ها باید حدود 2 دقیقه طول بکشد.

ساده ترین روش مسواک زدن شامل مسواک استاندارد پلاستیکی و برس نایلونی است.


کل فرایند باید حدود 2 دقیقه طول بکشد. خودتان زمان بندی را تمرین کنید تا زمانی که به مسواک زدن به مدت 2 دقیقه احساس کنید که چقدر طول می کشد.برس خود را با مقدار کمی آب چرب کنید. مقدار کمی خمیر دندان - به اندازه یک نخود - روی سر مسواک بگذارید.

مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به لثه ها وارد دهان خود کرده و از حرکت های ملایم و کوتاه برای مسواک زدن دندانهای جلویی خود استفاده کنید.سطوح بیرونی دندان های خود را مسواک بزنید و مطمئن شوید که خال های پشتی و قسمت های بالای سطوح جویدن شما وجود دارد.

مسواک را وارونه کنید تا سطح داخلی بالای دندانهای جلویی شما به دست آید. آن را به عقب برگردانید تا سطح داخلی دندانهای جلویی پایین شما به دست آید.


زبان خود را مسواک بزنید تا از تجمع باکتری ها یا پلاک هایی که در حین مسواک زدن در آنجا گیر کرده اند خلاص شوید.بقایای خمیر دندان ، بزاق و آب را داخل سینک تمیز بریزید. کار را با شستشوی دهان با آب سرد تمام کنید.نحوه مسواک زدن دندان های خود با مسواک برقیمسواک زدن دندان های خود با سر مسواک الکترونیکی کمی متفاوت است زیرا سر مسواک به تنهایی می چرخد ​​یا ارتعاش می کند.


مسواک خود را با شستشو با کمی آب آماده کنید. مقدار خمیر دندان به اندازه نخود فرنگی را در بالا اضافه کنید.مسواک برقی خود را روشن کرده و از ردیف پایینی دندانهای خود شروع کنید و سر را در زاویه 45 درجه نسبت به خط لثه نگه دارید.با اعمال فشار سبک ، به طور روتین ، یک دندان را در یک زمان حرکت دهید ، و هر دندان را با سر برس ارتعاشی چرخان بفروشید.به ردیف بالای پشت دندان های خود بروید و یک دندان را تمیز و جلا دهید.از سر برس الکترونیکی برای تحریک و تمیز کردن زبان خود استفاده کنید و آن را به آرامی در سطح زبان خود حرکت دهید.بقایای خمیر دندان ، بزاق و آب را داخل سینک تمیز بریزید. کار را با شستشوی دهان با آب سرد تمام کنید.



باید طریقه مسواک زدن با بریس چگونه باشد :




باید طریقه مسواک زدن با بریس چگونه باشد :

مسواک زدن دندان ها با بریس بسیار ساده است ، اما چند مرحله اضافی طول می کشد.با برداشتن نوارهای لاستیکی یا قسمت های قابل جدا شدن بریس خود شروع کنید. قبل از استفاده مجدد از براکت ها ، آنها را باید شستشو دهید.مسواک خود را با کمی آب و مقدار خمیر دندان به اندازه نخود آماده کنید.اطراف بریس ها ، از جمله زیر سیم ها و پین ها را با دقت تمیز کنید.سیمهای واقعی بریس خود را مسواک بزنید تا عاری از ذرات غذایی باشد که می تواند باعث تجمع پلاک یا باکتری شود.دندانهای خود را طبق معمول مسواک بزنید ، از یک طرف دهان خود به طرف دیگر حرکت کنید و حداقل 2 دقیقه برای مسواک زدن وقت بگذارید.به آرامی زبان خود را مسواک بزنید

هرگونه خمیر دندان و بزاق باقی مانده را بیرون بریزید. دهان خود را با آب بشویید و آینه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بریس شما کاملاً تمیز شده است.



نحوه مسواک زدن دندان ها با اسپیسر کار گذاشته شده :

اسپیسرها ، که جدا کننده نیز نامیده می شوند ، ابزارهای موقتی هستند که برای بریس ها و نوارهایی که دندانپزشک شما قصد نصب آنها را دارد ، فضا ایجاد می کنند.برای مسواک زدن دندان های خود با فاصله گیر ، می توانید طبق معمول مسواک بزنید ، با یک استثناء مهم. به جای حرکت بالا و پایین ، دندان های خود را با یک حرکت رفت و برگشت مسواک کنید. این به ثابت نگه داشتن جداکننده ها در محل کمک می کند.بعد از مسواک زدن بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه فاصله گیرها هنوز جایی هستند که دندانپزشک شما آنها را قرار داده است.




نحوه مسواک زدن بعد از برداشتن دندان عقل

پس از کشیدن دندان ، مانند برداشتن دندان عقل ، چند اقدام احتیاطی اضافی در هنگام مسواک زدن وجود دارد:با مسواک خود که با آب خنک و تمیز روغن کاری شده است شروع کنید. در چند روز اول پس از برداشتن دندان از خمیردندان استفاده نکنید.طبق معمول مسواک بزنید. مسواکی را که دندان شما برداشته شده مسواک نزنید. تمام تلاش خود را بکنید تا از جدا شدن لخته خون و بخیه در محل استخراج خود جلوگیری کنید.تا روز بعد از عمل به هیچ عنوان آبکشی نکنید تا از لخته شدن خون جدا نشوید. پس از روز اول ، به آرامی و با دقت با آب بشویید.



نحوه مسواک زدن بدون خمیر دندان

چندین جایگزین برای خمیر دندان وجود دارد که در سالهای اخیر به محصولات رایج تبدیل شده است. برخی بهتر از دیگران کار می کنند.این که آیا در سفر دچار مشکل شده اید و فراموش کرده اید که خمیر دندان خود را بیاورید ، یا اگر فقط می خواهید گزینه های جامع تری برای تمیز کردن دندان ها امتحان کنید ، اینها مواردی هستند که باید در نظر بگیرید.



نحوه مسواک زدن دندان های کودکان چگونه است



نحوه مسواک زدن دندان های کودکان چگونه است :

به یاد داشته باشید که کودکان زیر 3 سال ممکن است نیاز به استفاده از خمیردندان بدون فلوراید یا مقدار بسیار کمتر خمیردندان حاوی فلوراید نسبت به یک کودک بزرگتر یا بزرگسال داشته باشند.دندانهای نوزاد از زمانی که از خط لثه بیرون می آیند شروع به پوسیدگی می کنند ، بنابراین در مورد آموزش عادات خوب دندانپزشکی پیشگیری کنید.




زغال فعال براید ندان شما مفید است :

اکثر مردم قرص های زغال فعال فعال را در اطراف خود قرار نمی دهند ، بنابراین اگر فقط شب ها در هتل بدون خمیر دندان در هتل گیر کرده اید (اگر در این صورت به جای آن با میز پذیرش تماس بگیرید) این گزینه ممکن است کار نکند. اما زغال فعال خالص و محصولات خمیر دندان زغال فعال ممکن است در تمیز کردن دندان های شما مثر باشد.اما زغال فعال ساینده است و مینای دندان شما را از بین می برد ، به این معنی که جایگزینی برای استفاده منظم نیست.همچنین فاقد فلوراید است ، بنابراین اگر خمیردندان فلوراید خود را به این گزینه تغییر دهید ، دندان های شما ممکن است مستعد پوسیدگی باشند.


جوش شیرین برای سفیدی دندان بزنید حالشو ببرید :

بسیاری از خمیردندان های تجاری جوش شیرین را به فرمول خود اضافه می کنند تا به آن قدرت سفید کنندگی بیشتری بدهد. جوش شیرین در از بین بردن لکه ها از روی دندان شما مثر است. همچنین در برداشتن پلاک موثر است.اگر خمیردندان دارید و خمیردندان خود را برای شب تمام کرده اید ، خمیر جوش شیرین یک گزینه عالی است.جوش شیرین فاقد فلوراید است ، بنابراین با گذشت زمان فواید محافظ مینای دندان را از دست می دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد